وبلاگ محمد علی جعفری

وبلاگ محمد علی جعفری

پایگاه دروس سوم راهنمایی
وبلاگ محمد علی جعفری

وبلاگ محمد علی جعفری

پایگاه دروس سوم راهنمایی

نام های واقعی رپر های ایرانی


نام های واقعی رپر های ایرانی 

نام های واقعی رپر های ایرانی

 

هیچکس = سروش لشکری         پیشرو = رضا ناصری           آریا = پویا نجفی     

ساماویلی = سامان کرامتی              سیجل = سیاوش جلالی           تهی = سید حسین موسوی 

قیامت = امیر حسین فرهنگ          یاس = یاسر بختیاری                 حسام استپس = حسام عزتی

رضایا = امیر رضا طاهری             تتلو = امیر مقصودلو             فلاکت = شاهین علیزاده

حسین مخته = حسین مختاری           علیشمس = علی شمس        بی اف = بهرام خرسند 

پیت بوی = عماد رستمی           علی ساتراپ = علی اراکی        هیتلر = کوروش یعقوبی

بیداد = امیر قهرمانی            تکرو = بهروز رنده بودی          اسلیم = مهدی چاوشی

نشناس = رضا روزخوش           نرگال = سینا جوادی             ایزامر = محمد عیوضی

 آتیش = بهاره طالب لو

                              
 

رضـــــــــــــا پیشــــــــــــــــــــرو

 

رضا پیشرو متولد بهمن ماه 1364 است.او از 5 سال پیش شروع به رپ خوانی کرده است که طی آن دو آلبوم بیرون داده است.او در آلبوم اول خود که وقته کثیف نام داشت در حدود 18 آهنگ پخش کرد که تعدادی از آنها در نت پخش نشد. نکته جالب این است که آهنگ وقته کثیف هیچوقت بر روی نت نیامد.

اگر بخواهیم از آلبوم اول رضا چند آهنگ زیبا نام ببریم می تواینم به نام اهنگهای پرده اخر و لبخند تلخ و وقته کثیف اشاره کرد.

رضا در طول 5 سال سابقه کاری خود بدترین اهنگ های خود را از این آلبوم نام می برد آهنگ هایی که با ابد و داریا در ابتدای کارش رکورد کرده بود...مانند:فاک زدبازی با همکاری داریا و فینچر(که رضا ابراز پشیمونی کرد از خوندن این اهنگ).تغیر به همراهی داریا و فینچر.محبوبیت و مقابله هردو با همراهی ابد و خودخواه با همکاری داریا.



آلبوم دوم او که واقعیت نام دارد تحول عظیمی در سبک رپ در ایران بوجود آورد.این آلبوم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است .رضا پیشرو در این آلبوم در حدود 10 الی 12 آهنگ خوانده است که هر کدام از زیبایی خاصی برخوردار است.این آلبوم با اهنگ های زیبا و تکست های قویش باعث شد رضا را در صدر برترین رپرهای ایران جای دهد.

بیشتر آهنگهای این آلبوم با همکاری امیر تتلو بهترین خواننده سبک آر اند بی در ایران است.رضا دلیل اینکار را صدای زیبای امیر و دلنشین بودن سبک آر اند بی اعلام میکند.

اکثر آهنگ های این آلبوم زیبا هستند و تعدادی از انها از پرطرفدار ترین آهنگ های پرشین رپ هستند.مانند:واقعیت(با موضوع سیاسی به همراه ابلیس علی کینگ و تتلو)باید برم(موضوع شخصی)برو از پیشه من (با همکاری تتلوتهی و روزبه)سفری بی انتها(آهنگ معنوی با همکاری امزیپر) زندانی و چشام ندید و... .

پیشرو و 3پاک القاب رضا بودند که وی در اواسط کارش تصمیم می گیرد لقب 3پاک را واسه همیشه از خود دور کند به همین دلیل آهنگی با نام فقط 021 می خواند که در آن به این موضوع اعلام می شود.

آهنگ مورد علاقه رضا باید برم است که در اخر این آهنگ اعلام می کند 2سال رپ نخواهد خوند اما به دلایلی نتوانست اینکارو بکند و تصمیم گرفت ادامه دهد و خیلی هارو با این تصمیم خوشحال کرد.

رضا پیشرو همیشه از سروش لشکری ملقب به هیچکس به عنوان برترین رپ کن ایران در کنار خود نام میبرد.

وی می گوید برای انتخاب بهترین خواننده فقط نیاز به گوش دادن به آهنگ های او نیست بلکه باید واقعیت زندگی اورا دانست.

نامزد وی که ملقب به آتش است تا به اینجا دو اهنگ بیرون داده است که یکی با همکاری خود رضا و پیمان قدرت بود و دیگری هم به تنهایی رکورد کرده است

 

                            هیچکـــــــــــــــــــــــــــــــس

                                         


سروش لشکری  تاریخ تولد : محفوض میماند تخلص هنری : هیچکس تحصیلات : دانشجوی مترجمی زبان


وی اهل میدان ونک در تهران است.

یکی از اولین رپرهای ایران است. او x را برای معرفی رپرهای تهرانی در x سال پیش درست کرد و از سه رقم کد تلفن شهر تهران (021) برای اسم این گروه استفاده  و آن را تبدیل به یک سمبل برای شهر تهران در رپ کرد.

 آهنگ های اول هیچکس به زبان انگلیسی و درباره ی مشکلات اجتماعی در ایران بود بعد از آن تصمیم گرفت به زبان فارسی رپ بخواند زیرا بهتر می توانست احساسات خود را به دیگران بیان کند بعد از خواندن چند آهنگ هیچکس شروع به تجربه کردن سبک های مختلف در رپ کرد همانطور که می بینید او هم اکنون در هر اهنگ خود یک نوآوری دارد و او از سازهای ایرانی مثل سه تار درآهنگ هایش استفاده میکند همچنین همکاری او با ریویل برای تلفیق رپ فارسی با رپ غربی یکی از نوآوری های او در رپ فارسی میباشد.

هیچکس همیشه سعی کرده کاری نو برای شنوندگان و طرفداران خود ارائه دهد.

 هیچکس هم اکنون بر روی آهنگهای جدید خود کار می کند که برای سال آینده آماده می شوند سروش لشکری چندی پیش اولین آلبوم موسیقی رپ خودش تحت عنوان جنگل آسفالت را ارائه داد همچنین هیچکس پیش از تدارک آلبوم جنگل آسفالت بیش از xx ترانه رپ به زبان فارسی منتشر کرده‌است.

مهدیار آقاجانی نام آهنگساز ترانه‌های هیچکس در آلبوم جنگل آسفالت

 سروش لشکری در آهنگهایی که می‌خواند مدام تاکید شدیدی بر وجود خون آریائی در رگ‌هایش می‌کند و همچنین برای خودش از القابی نظیر : طیب و پدر خوانده و پدر رپ فارسی استفاده می‌کند همچنین در آهنگهایش از وجود لات‌های بی‌خطر در زندان صحبت می‌کند.

چندی پیش شایعی بود مبنب بر اینکه هیچکس قبل از آنکه رپر شود عضو فعال بسیج بوده ولی خودش در مصاحبه با بی.بی.سی این شایعه را رد کرد.

در ضمن یاد آور می شوم که نام سروش لشکری (هیچکس) به عنوان اولین رپر فارس در دائره المعارف ویکیپدیا ثبت شده است.

 hiChkas_021@yahoo.com    : ID
 


   آریــــــــــــا

 

پویا نجفی که معروف به آریا متولد ۱۳۶۵.۰۶.۰۱ تو استان مازندران در شهرستان نوشهر به دنیا اومده

پویا جان چند ساله که رپ میخونی و چطوری شد که رپ خونیو شروع کردی :

من حدود ۲ ساله که شروع به خوندن رپ کردم و تنها دلیلی هم که داشت من عاشقه رپ و موزیک بودم و همیشه آرزوم این بود روزی یه خواننده رپ مشهور بشم تا بتونم صدامو به اون وره دنیا برسونم تا همه متوجه بشن که تو دلم چیا میگذره و الان هم فکر میکنم کم کم دارم به آرزوم میرسم

خوب نگفتی کسی تو زندگیت هست یا خیر:

خیر و فعلا هم فکرشو نمیکنم. همه ی هوشو هواسمو دادم به کارام چون خارج از کار موزیک تو کار تئاتر و تصویر هستم موزیک تفریح ای است در کناره کارهای دیگرم ولی به همون اندازه که کارهای دیگرم هم برام ارزش دارن موزیکمم همینطور برام با ارزشه

پویا جان پیغامی برای طرفدارات نداری:

عاشقه تک تکه همتونم و برای شما زنده هستم و میمونم و تا آخرشم میخونم  این هم میخوام بدونید که سوپرایز خیلی بزرگی بزودی برای شما عزیزان دارم. آهنگ های جدیدمم تا چند روز آینده میاد رو سایت ( راستی برای اولین بار نمیدونم شنیده باشید یا نه یه آهنگ پاپ خوندم که تا چند روز آینده کلیپش رو شبکه اکران میشه که " من و علی سرهادی و نیما اکس سینگر " باهم هستیم )

پویا جان خیلی ممنونم ازت که با من همراهی کری تا بتونم تورو بهتر به هموطنان عزیزمون معرفی کنم و برات آرزومندم که همیشه موفق باشی.

منم از شما ممنونم و همه ی شما عزیزان را به خداوند بزرگ میسپارم خدا یار و نگهدارتون.

 

آی دی : chavoshi_baroon@yahoo.com

 

 زندگی نامه یاس

 

یاسر بختیاری در سال 1982 میلادی در تهران متولد شد . یاس اولین بار در سن 16 سالگی شروع به گوش کردن به موزیک های رپ کرد وقتی که پدرش می خواست از سفر تجاری از آلمان بازگردد ، برای او آخرین سی دی های " توپاک " و دیگر خواننده های هیپ هاپ را می آورد .بعد از مرگ ناگهانی و نا به هنگام پدرش ، یاس در موقعیتی قرار گرفت که می بایست مسئولیت خانواده خود را به عهده گیرد . بدهی های پدرش که بر دوش او افتاده بود به سختی توانست از پس مخارج خانواده خود برآید .یاس در سن 18 سالگی مجبور شد رویای رفتن به کالج را کنار بگذارد ، شروع به کار کند و آخرین بازمانده های خانواده اش ( مادرش ، برادر کوچکتر و خواهرانش ) را ساپورت کند . این زمانی بود که شروع به نوشتن شعرهایی کرد که خیلی زود به متن موزیک های او تبدیل شدند . این همچنین راهی برای او بود تا با خاطرات پدرش نزدیک بماند .

بعد از لزلزله بم در ایران ، یاس ازشمار گشته شدگان ( نزدیک به 50 هزار نفر ) در آن مصیبت به شدت ناراحت شده بود ، این زمانی بود که او اولین آهنگش را به نام "بم" نوشت . این ابتدای حرفه خوانندگی او بود . او دریافت که در مسیر موسیقی رپ این توانایی را دارد تا با مردم به وسیله ی گفتن تمام داستان ها ارتباط برقرار کند . چیزی که او گمان می برد بیانشان به وسیله دیگر سبک های موسیقی که فقط شامل چند وزن و قافیه بودند امکان پذیر نیست.با نگاهی به مسیر موسیقی او ، او این توانایی را داشت تا به مردم الهام ببخشد و قلب میلیون ها جوان ایرانی را به تسخیر خود در آورد او تصمیم گرفت تا آهنگ های خود را به مسئولان معرفی کند و برای گرفتن مجوز انتشار یک آلبوم تقاضا دهد . سال ها " نه " شنیدن از مسئولان و بارها مورد تمسخر قرار گرفتن برای سبک خوندنش ( رپ ) که شباهت داده می شد به "روزنامه خوانی" ، تلاش های او در آخر به ثمر نشست. تا این زمان ، در حرکتی بی سابقه شش تا از ده آهنگ او مجوز انتشار دریافت کرد و به زودی یاس تبدیل به اولین رپر در ایران شد که موفق به انتشار یک آلبوم به صورت قانونی می گردید. یاس : " من در آهنگهایم فحاشی نمی کنم یا در مورد --- و خشونت نیز نمی خوانم. من می خواهم که قادر باشم تا با افتخار آهنگهای خود را درمقابل خانواده ام بخوانم . آهنگ های من معمولا با شکایت یا دردهای اجتماعی شروع می شوند ولی همیشه با امید خاتمه می یابند. این بسیار مهم است که به نسل جوان القا کنیم تا به بالاترین درجه خود برسند و بهترین باشند . ما به این نیازمندیم"

به راستی در اندک زمانی یاس از کسی که در مقابل گروه های کوچک می خواند تا امروز که او یکی از محبوب ترین رپرهای ایرانی است . امروزه آهنگ های او توسط میلیون ها کاربر در سراسر دنیا از طریق وبسایت های متفاوت و صدها وبلاگ فارسی شنیده و دانلود می شوند.در سال 2006 یاس آهنگی نوشت به نام " سی دی رو بشکن " که درباره یک هنرپیشه زن خوشنام ایرانی نوشته شده بود . کسی که قربانی یک توطئه غیراخلاقی شده بود . در آن آهنگ یاس از تمام مردمی که نقش در بی اعتبار کردن آن هنرپیشه داشتند انتقاد کرد و از همه درخواست کرد که جلوی انتشار آن مایه شرمساری را بگیرند و آن فیلم را از کامپیوترها و موبایل های خود پاک کنند .آن آهنگ باعث بوجود آمدن خشمی در میان جوانان ایرانی شد و هزاران نفر نوشتند و اعتراف کردند که آن سی دی را شکسته اند. گفته شده است که آن آهنگ حداقل در ایران مابین 3-2 میلیون بار شنیده و دانلود شده. موسیقی یاس مرزها را درهم نوردید و به آن سوی آب ها رفت و اکنون او به سرعت به صدای نسل خود تبدیل می شود . برای ایرانیان داخل و خارج کشور از او تقریبا به توپاک ایرانی یاد می کنند . یاس در آهنگ " هویت من" از غرورش نسبت به میراث و تاریخ ایران می خواند و به فیلم جنجال برانگیز " 300 " اشاره می کند ، آن آهنگ به نوعی از سرود ملی برای نسل های جوان تبدیل شد ، به خصوص یهودیان ایرانی که مشتاق برای ارتباط با فرهنگ و تاریخ غنی خود هستند . موسیقی او ، استاندارد جدیدی برای رپ ایران به وجود آورد .و الهام بخش افراد بسیاری شده و رپرهای فارسی را به سوی خود می آورد تا از سبکش با خواندن آهنگ های معنی دار و مثبت پیروی کنند .شما او را خواهید دید که با دیگر هنرمندان همکاری می کند تا پرشین رپ را به دنیا معرفی و جهانی سازد .


جدیدا یاس در استودیو برای روی آخرین آلبومی که انتظارش را می رود کار می کند و شعرهایش بر روی موضوعاتی می باشد که شنونده را به سفری درون زندگی خصوصی او می برد . بهترین و پرافتخارترین لحظه ی زندگی او زمانی بود که توانست خواهرانش را ( که همگی دانش آموزان ممتازی هستند ) در کالج ثبت نام کند . امتیازی که او قادر به انجام آن نبود


 ساسی مانکن 

 

ساسان21 سالشه و متولد20 آبان سال 1365 دانشجوی رشته کامپیوتر دانشگاه نبوی قزوین میباشد و اصالتا بچه اهوازه.

نظرش هم در مورد رپ فارسی اینه که رپ فارسی خوبهحال میده غذای مورد علاقش قرمه سبزی  تیم مورد علاقش استقلال رنگ مورد علاقش آبی از علی نصیریان و مهناز هم خوشش میاد.

بهترین آهنگی که خوندی کدوم بوده : آهنگ حالآ برقص.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.